They seem to make lots of good flash cms templates that has animation and sound.
Linki

an image

Upokorzenie smakuje tak samo w ustach każdego człowieka.

W swoich książkach, analizując Ewangelię według św. Jana w świetle pism gnostycznych, znajduje przesłanki pozwalające sądzić, iż Jezus uważał Magdalenę za swoją następczynię. Taka opinia jest odosobniona, jednak dobrze ilustruje sposób, w jaki wszelkie rewizje spojrzenia na Marię Magdalenę mogą wstrząsnąć naszymi wyobrażeniami na temat męskiego przywództwa w Kościele. Papież Jan Paweł II zabronił wręcz w 1995 roku prowadzenia wszelkich dyskusji na temat kapłaństwa kobiet, powołując się na „opisany w Piśmie Świętym przykład, że Chrystus wybierał swych apostołów tylko spośród mężczyzn (...)"• Nie jest to najszczęśliwszy argument w świetle nowego wizerunku Marii Magdaleny, którą sam papież określił niemodnym niegdyś tytułem apostołki apostołów. Chester Gillis, dziekan Wydziału Teologii w George-town University, twierdzi, że katoliccy tradycjonaliści wciąż uważają iż fakt, że Maria Magdalena, inaczej niż mężczyźni, nie brała udziału w wielu biblijnych wydarzeniach, przede wszystkim w rytuale Ostatniej Wieczerzy, nie pozwala uznać jej przypadku za precedens kapłaństwa kobiet. Gillis uważa jednak, że jej nowy wizerunek „z pewnością daje uzasadnia zwiększenie roli kobiet w Kościele". Tymczasem na skutek zmiany wizerunku Marii Magdaleny w oczach katolików i ujawnienia niekanonicznych ewangelii gnostycznych powstał klimat, w którym zaczęły kwitnąć coraz dziksze spekulacje na temat Marii Magdaleny, na przykład teoria, jakoby była ona małżonką Jezusa. („Żadna inna postać biblijna - pisze Schaberg - nie prowadzi tak ożywionego i niezwykłego życia pozabiblijnego"). Gnostyczna Ewangelia Filipa nazywa Marię Magdalenę towarzyszką Chrystusa, zapewniając, że [Jezus zwykł był] całować ją [często] w u[sta]". Większość uczonych odrzuca teorię związku Jezusa i Magdaleny, ponieważ znajduje ona niewielkie potwierdzenie w kanonicznych ewangeliach, jeśli usuniemy z nich „fałszywe Magdaleny". Zaspokaja jednak najgłębsze oczekiwania: samiec alfa powinien mieć partnerkę, jang Jezusa powinno zyskać uzupełnienie w postaci żeńskiego jin; bogu -jak twierdzą niektórzy neopoganie - powinna towarzyszyć bogini. Marcin Luter, 44 podobnie jak później mormoński patriarcha Brigham Young, uważał, że Jezusa i Marię Magdalenę łączył związek małżeński. Przekonanie, iż Maria Magdalena była w ciąży z Jezusem w chwili jego ukrzyżowania, szczególnie mocno zakorzeniło się we Francji, gdzie już wcześniej istniały legendy, jakoby przypłynęła do tej krainy w łodzi bez wioseł, wioząc świętego Graala - kielich, którego Jezus używał w czasie Ostatniej Wieczerzy i do którego później zebrano jego krew. Niektórzy francuscy królowie głosili, iż potomkowie Marii Magdaleny założyli dynastię Merowingów. Historię tę podjął Ryszard Wagner w swojej operze Parsifal. Później została przypomniana w związku z księżną Dianą, w której żyłach podobno płynęła merowińska krew (...). Teorię, iż sama Maria Magdalena była świętym Graalem - pojemnikiem, w którym została przechowana krew Jezusa - podjęli w 1986 roku autorzy bestsellera Święty Graal, święta krew,, który stał się inspiracją dla Kodu Leonarda da Vinci Browna. Kiedy Dań Brown powiedział ostatnio: „Maria Magdalena to postać historyczna, której czas właśnie nadszedł", miał na myśli postać o skomplikowanej i subtelnej mitologii (...). Święty seks i boska miłość Maria Magdalena w radykalnie nowej perspektywie LYNN PICKNETT Lynn Picknett jest pisarką, badaczką i wykładowczynią, zajmuje się zjawiskami paranormalnymi oraz tajemnicami religii i historii. Fragment książki Mary Magdalenę (Maria Magdelana). Copyright © 2003 by Lynn Picknett. Wykorzystano za zgodą Carroll&Graf Publishers, wydawnictwa należącego do Avałon Publishing Group. Kim była tajemnicza Maria Magdalena, tak starannie zepchnięta na sam margines Nowego Testamentu przez autorów kanonicznych ewangelii? Skąd pochodziła i co sprawiło, że męscy członkowie rodzącego się Kościoła rzymskiego uważali ją za tak niebezpieczną? W książce Templariusze. Tajemni strażnicy tożsamości Chrystusa opisywałam kontrowersje, jakie od dawna otaczały tę kluczową postać biblijną: 45 Utożsamienie Marii Magdaleny, Marii z Betanii (siostry Łazarza) i „bezimiennej grzesznicy", która namaszcza Jezusa w Ewangelii według św. Łukasza, zawsze stanowiło przedmiot gorącej dyskusji. Kościół katolicki bardzo wczes'nie zadecydował, że te trzy kobiety są jedną i tą samą postacią; dopiero w ł 969 roku zmienił zdanie