They seem to make lots of good flash cms templates that has animation and sound.
Linki

an image

Upokorzenie smakuje tak samo w ustach każdego człowieka.

91, 2 na 4 t. 7). Za[ odno[ne do powstania ciaBa kobiety - na zarzut, |e ciaBo to byBo uczynione w pierwszych dzieBach, tj. dzieBach sze[ciu dni w postaci zarodków powodujcych, istniaBo wic w ten sposób w stworzeniach i mogBo by uczynione moc stworzenia -odpowiada:  WedBug Augustyna pierwsze ustanowienie rzeczy nie miaBo tego, |eby kobieta wBa[nie w ten sposób powstaBa; miaBo tylko ton |eby w ten sposób mogBa powsta. I dlatego ciaBo kobiety przedistniaBo w dzieBach sze[ciu dni w postaci zarodków powodujcych nie wedBug mo|no[ci czynnej, ale jedynie wedBug mo|no[ci biernej - w odniesieniu jej do czynnej potgi Stwórcy (ni|ej, z. 92, 4 na 3 t. 7). Patrz tak|e o powstaniu ro[lin wy|ej z. 69, 2; i o owym przedistnieniu rzeczy w dzieBach sze[ciu dni: ni|ej z. 73, 1 na 3, a. 2, odp., a. 3 na 2; z. 74, 2, odp. Przypominamy dwa znamienne teksty:  Formy, które s w materii ... sprowadzaj si ... do form my[lowych umysBu anielskiego, od których przez ruch pochodz ... i jeszcze wy|ej do idei my[li Boga - od których nasiona form pochodz i s wsiane w rzeczy stworzone, |eby mogBy by przez poruszenie dobyte do rzeczywistego istnienia (z. 65, 4 na 2). Wiadomo, tego poruszenia dokonuj anioBowie i ciaBa niebieskie (na 3).  Zwierzta i ro[liny s uczynione z u spodu le|cej materii (z. 70, 1 na 1). Niejedno z poruszanych tu spraw jest szerzej omówione w traktacie o zarzdzaniu (t. 8) [wiatem, zwBaszcza z. 110: udziaB anioBów w zarzdzaniu [wiatem cielesnym w z. 115, 1-3. Cytowany wy|ej Zaniewski tak pisze:  Zw. Tomasz mniej wicej podobnie jak i inni 0jcowie Ko[cioBa rozwizuje te kwestie, chocia| obok zasad nauki chrze[cijaDskiej wystpuje u niego, w sposób bardzo wyrazny n wpByw pogldów Arystotelesa (Contra Gent III 69). Zaprzeczajc mianowicie twierdzeniom Awicenny 164 jakoby wszystkie zwierzta mogBy si zrodzi przez naturaln kombinacj pierwiastków zawartych w przyrodzie, uznaje jednak, |e niektóre |yjtka mogByby istotnie w ten sposób by do |ycia powoBane. Natura bowiem d|y do urzeczywistnienia swojego celu przez odpowiednie [rodki. To, co si rodzi z nasienia, nie mo|e si rodzi spontanicznie, albowiem w wypadku tym zasad czynn rodzenia si  virtus formativa , zawarta w nasieniu; w spontanicznym za[ powstawaniu |ycia zasad determinujc ten proces jest wpByw ciaB niebieskich (ni|ej, z. 91, 2 t. 8). Na pocztku jednak wszystkich rzeczy zasad czynn stworzenia byBo SBowo Bo|e, które z prymitywnej i niezdeterminowanej materii wyprowadziBo wszystkie stworzenia, bdz to bezpo[rednio, jak uczy wikszo[ Ojców Ko[cioBa, bdz to potencjalnie, jak chce [w. Augustyn. W ka|dym jednak wypadku ani woda, ani te| ziemia nie posiadaj same przez si mocy rodzenia zwierzt, jak utrzymuje Awicenna, gdy| wszystko to, co z pierwotnej materii za po[rednictwem nasienia lub wpBywu gwiazd zostaje stworzone. pochodzi z wBa[ciwo[ci danych pierwotnie przez Boga elementom (z poprz. na 1). Widzimy wic, |e teoria samorództwa nie stoi wcale w sprzeczno[ci z wymaganiami wiary lub tekstem Pisma [w. Zgodnie z tBumaczeniem teologów i Ojców Ko[cioBa mo|na by zupeBnie spokojnie przyj, |e akt twórczy Boga nie oznacza wyBcznie bezpo[redniej kreacji