They seem to make lots of good flash cms templates that has animation and sound.
Linki

an image

Upokorzenie smakuje tak samo w ustach każdego człowieka.

Ale charakterystyczna wBa[ciwo[ czasu przejawia si w tym, i| romantyczna |dza wolno[ci ogarnia równie| kobiety. 14 grudnia na placu Senackim nie bdzie kobiet. Ale nie tylko dla ich m|ów, braci i synów, lecz i dla nich samych ten dzieD stanie si fatalnym koDcem  % romantycznej mBodo[ci. Druga poBowa XVIII i pierwsza poBowa XIX wieku, jak ju| widzieli[my, wyznaczyBa kobiecie szczególne miejsce w kulturze rosyjskiej i wizaBo si to z tym, |e charakter kobiety w tamtym okresie ksztaBtowaB si jak nigdy pod wpBywem literatury. WBa[nie wówczas powstaBo J^^^-j-Ol/" iXXj wyobra|enie o kobiecie jako najbardziej czuBym wyrazicielu epoki, pogld, który pózniej zostaB przejty przez Iwana Turgieniewa i staB si ; charakterystycznym rysem literatury rosyjskiej XIX stulecia. Szczególnie wa|ne jest jednak to, |e tak|e kobieta stale i aktywnie opanowywaBa role, które podsuwaBy jej poematy i powie[ci. Dlatego charakteryzujc wspóBczesne {ukowskiego lub Rylejewa, mo|emy ocenia codzienn i psychologiczn rzeczywisto[ ich |ycia przez pryzmat literatury. Bohaterowie literaccy staj si bohaterami |ycia. Mo|na ukaza, na przykBad, jak rol odegraB poemat Kondratija Rylejewa Wojnarowski w ksztaBtowaniu zachowania dekabrystów. Obraz kobiety daB literaturze bohatera pozytywnego. WBa[nie tutaj uformowaB si artystyczny (i |yciowy) stereotyp: m|czyzna to uciele[nienie typowych spoBecznie niedostatków, kobieta - uciele[nienie ideaBu spoBecznego. Stereotyp ten wykazywaB si nie tylko aktywno[ci, ale równie| stabilno[ci: wiele pokoleD kobiet rosyjskich |yBo  wedBug bohaterek" nie tylko Rylejewa, Puszkina, Lermontowa, ale te| - pózniej - Turgieniewa i Niekrasowa. Koniec interesujcej nas epoki wytworzyB trzy stereotypy obrazów kobiet, które z poezji przeszBy do dziewczcych ideaBów i realnych biografii kobiecych, by nastpnie - w czasach Niekrasowa - z |ycia powróci do poezji