They seem to make lots of good flash cms templates that has animation and sound.
Linki

an image

Upokorzenie smakuje tak samo w ustach każdego człowieka.

8 - zostaBa oddzielona od ciemno[ci, przez które nale|y rozumie anioBów grzeszcych. Wobec czego ju| w pierwszym momencie swojego stworzenia niektórzy anioBowie byli uszcz[liwieni, a niektórzy zgrzeszyli. 3. Grzech przeciwstawia si zasBudze. Lecz jaka[ natura duchowa mo|e zasBugiwa w pierwszym momencie swojego stworzenia: jako to dusza Chrystusa, no i tak|e dobrzy anioBowie. Zatem i szatani mogli grzeszy w pierwszym momencie swoje go stworzenia. 4 Natura anielska jest pot|niejsza od natury cielesnej. Lecz rzecz cielesna zaczyna wykonywa swoje dziaBanie ju| w pierwszym momencie swojego stworzenia; np. ogieD w pierwszym momencie, w którym powstaB, zaczB wzbija si w gór. Zatem i anioB w pierwszym momencie swojego stworzenia mógB dziaBa. I to jego dziaBanie byBo albo dobre, albo zBe; je[li dobre to miaB Bask i dziki niej zasBu|yB na szcz[liwo[. A poniewa| - jak wy|ej ustalono9 - u anioBów zaraz po zasBudze idzie nagroda, dlatego zaraz byli by szcz[liwi, nigdy by nie zgrzeszyli - co jest faBszem. Wychodzi na to, |e anioBowie w pierwszym momencie, nie postpujc jak nale|y zgrzeszyli. Wbrew temu czytamy w Pi[mie [w.:  Bóg widziaB, |e wszystko, co uczyniB, byBo bardzo dobre 10. A w[ród tego s równie| i szatani. A zatem i oni byli kiedy[ dobrymi. Odpowiedz: Zdaniem niektórych szatani byli zBymi ju| w pierwszym momencie swojego stworzenia: a byli takimi nie przez natur, ale przez grzech wBasnej woli; albowiem  ju| w pierwszym momencie swojego powstania diabeB odrzuciB sprawiedliwo[. I kto si trzyma tego zdania - pisze Augustyn11 - od|egnuje si od nauki heretyków -manichejczyków utrzymujcych, |e diabeB ma natur zBa . Atoli to zdanie zostaBo przez teologów sBusznie odrzucone jako bBdne, bo jest sprzeczne z powaga Pisma [w. (Mówi ono pod figur króla Babilonu o szatanie:  Jak|e to spadBe[ z niebios, Ja[niejcy Synu Jutrzenki? 12 A pod osob króla Tyru zwraca si do czarta:  MieszkaBe[ w Edenie, ogrodzie Bo|ym 13) . Majc to na uwadze inni gBosili, |e anioBowie w pierwszym momencie swojego stworzenia mogli grzeszy, ale nie zgrzeszyli. Ale i to zdanie .jest nie do przyjcia. Czemu? Niektórzy podaj taki powód: Dwie czynno[ci nastpujce jedna po drugiej nie mog si koDczy na tym samym momencie. Ka|dy przecie| widzi, |e najpierw jest czynno[ stwarzania i |e jej kresem jest samo istnienie anioBa, a dopiero potem jest grzech anioBa, a jego kresem jest ton |e jest zBy. Wydaje si wic niemo|liwe, |eby w tym pierwszym momencie, w którym anioB zaczB istnie, byB ju| zBy. 42 Ale ten argument nie wydaje si by wystarczajcy; stosuje si bowiem tylko do ruchów odbywajcych si w czasie - wedBug nastpstwa. Tak np. gdy ruch lokalny idzie za przeobra|eniem (alteratio), nie mo|e mie za kres tego samego momentu, na jakim si koDczy to| przeobra|enie. Ale gdy mamy do czynienia z dwiema zmianami momentalnymi, jedna i druga zmiana mo|e si koDczy równocze[nie i to na tym samym momencie. /58/ Tak np. w tym samym momencie ksi|yc jest o[wiecony przez sBoDce i powietrze przez ksi|yc. Otó| wiemy ju| z powy|szych, |e stwarzanie jest dziaBaniem momentalnym14; podobnie| jest takowym ruch wolnego wyboru u anioBów, skoro nie posBuguj si porównywaniem i rozumowaniem15. Nic wic nie przeszkadza, |eby jeden i ten sam moment, i to równocze[nie naraz, byB kresem stwarzania i kresem wolnego wyboru16. Nasza odpowiedz jest inna