They seem to make lots of good flash cms templates that has animation and sound.

Upokorzenie smakuje tak samo w ustach każdego człowieka.

na³o¿y³a na w³adze lokalne obowi¹zek zapewnienia odpowiednich warunków kszta³cenia dzieciom maj¹cym w tym zakresie specjalne potrzeby, a wiêc równie¿ niewidomym. Królewski Instytut zamiast indywidualnego poradnictwa prowadzi od tej pory doradztwo skierowane g³ównie do w³adz lokalnych. Realizowane jest ono przez opracowywanie publikacji, organizowanie szkoleñ, w tym tak¿e spotkañ weekendowych oraz wakacji dla dzieci kszta³c¹cych siê w systemie integracyjnym. Po latach gor¹cych dyskusji dostrzega siê jednak równie¿ miejsce dla szkó³ specjalnych w systemie edukacji. Integracja jest okreœlana jako rozwi¹zanie standardowe, maj¹ce zastosowanie w wiêkszoœci przypadków. Podkreœla siê jednak, ¿e niezbêdne jest odpowiednie wsparcie w postaci specjalistycznej opieki i oprzyrz¹dowania. D¹¿y siê do ustalenia w tym zakresie standardów. Rozdzia³ II Najwa¿niejszy jest uczeñ Stanis³aw Jakubowski Akademia Podlaska w Siedlcach 1. Zanim zostaniesz uczniem szko³y œredniej Ukoñczenie szko³y podstawowej i rozpoczêcie nauki w gimnazjum to nie³atwy czas w ¿yciu ucznia. Te dwa wa¿ne wydarzenia nastêpuj¹ szybko po sobie. Jeszcze nie wygas³ ¿al za kolegami, z którymi trzeba by³o siê rozstaæ, jeszcze tak ¿ywe s¹ wspomnienia starej, dobrze znanej szko³y, a tu ju¿ trzeba myœleæ o tym, co przynios¹ najbli¿sze miesi¹ce i jakie oka¿e siê nowe otoczenie. Nawet dla tych, którzy uczyli siê w szkole ogólnodostêpnej, przejœcie do gimnazjum czy liceum jest momentem nie³atwym. O ile bardziej jednak prze³omowym wydarzeniem jest ono dla absolwentów oœrodków specjalnych. Wraz ze zmian¹ szko³y znajd¹ siê oni niejednokrotnie w sytuacjach, jakich mo¿e do tej pory nie doœwiadczyli, a jakie wynikn¹ z faktu, ¿e odt¹d bêd¹ siê uczyæ wspólnie z m³odzie¿¹ pe³nosprawn¹. Z pewnoœci¹ niejednemu takiemu uczniowi bêdzie towarzyszyæ obawa, czy poradzi sobie w nowej szkole i czy nie przeroœnie to jego mo¿liwoœci. Konieczne jest, by twoi rodzice nawi¹zali œciœlejszy kontakt ze szko³¹ w celu omówienia sprawy przyjêcia lub formê zdawania egzaminu wstêpnego, o ile jest on wymagany. Powinni te¿ przy okazji zaopatrzyæ siê w jak najwiêcej informacji o szkole, jej tradycji, realizowanych profilach kszta³cenia, wielkoœci obiektu szkolnego, orientacyjnej liczbie uczniów, odleg³oœci od domu itp. Maj¹c te wiadomoœci bêdziesz móg³ ³atwiej wyobraziæ sobie now¹ sytuacjê, a twój cel - dostanie siê do tej szko³y - stanie siê bli¿szy i bardziej konkretny. Spraw¹ oczywist¹ jest to, ¿e do ka¿dego trudnego zadania nale¿y siê jak najlepiej przygotowaæ. Innymi s³owy, o czekaj¹cej ciê nowej sytuacji trzeba pomyœleæ odpowiednio wczeœnie, nie zaœ w ostatniej chwili. Mowa tu nie tylko o bardzo dobrym œwiadectwie, zgodnym z faktycznym poziomem wiedzy. Rzetelne przygotowanie merytoryczne jest niezbêdne i nie podlega dyskusji. Chodzi jednak równie¿ o pewien poziom dojrza³oœci, odpowiedzialnoœci i samodzielnoœci na miarê twojego wieku. Spróbujmy zastanowiæ siê, co zrobiæ, aby na czas przygotowaæ siê do nowego etapu edukacji, poniek¹d równie¿ nowego etapu w ¿yciu. Dobrze jest, i to przynajmniej na rok przed rozpoczêciem nauki w nowej szkole, zrobiæ sobie zestawienie w³asnych plusów i minusów. Sam najlepiej wiesz, jakie masz zaleg³oœci w poszczególnych przedmiotach. Wtedy jest jeszcze czas do uzupe³nienia opuszczonego z ró¿nych powodów materia³u. Najczêœciej pomocy w zrealizowaniu takiego zamiaru mo¿e udzieliæ w³asna szko³a na zajêciach wyrównawczych lub kó³kach zainteresowañ. Braki w podstawowych wiadomoœciach mog¹ stanowiæ przeszkodê nie tylko w egzaminach koñcz¹cych szko³ê lub wstêpnych, gdy takie obowi¹zuj¹, ale równie¿ w dalszej nauce, gdy¿ bêd¹ niekiedy utrudnia³y zrozumienie nowego materia³u. Przedmiotami, które uczniom niewidomym i s³abo widz¹cym sprawiaj¹ wiêkszy k³opot, s¹ dyscypliny œcis³e i jêzyki obce. Jedne i drugie wymagaj¹ wielkiej systematycznoœci. Trzeba wzi¹æ sobie do serca wypowiedŸ wybitnego niewidomego naukowca, prof. Jerzego P³onki, który na pytanie „Jak nale¿y uczyæ siê matematyki?", odpowiada³ bez wahania: „od podstaw". Uczniowie pos³uguj¹cy siê pismem brajla powinni korzystaæ z brajlowskiego podrêcznika, jeœli nawet nie jest on identyczny z tym, jaki wybra³ nauczyciel. W podrêczniku brajlowskim z pewnoœci¹ mo¿na znaleŸæ wyjaœnienie wiêkszoœci zagadnieñ, jakie obowi¹zuj¹ w danym roku nauki. Poza tym nawet ten nieaktualny podrêcznik daje niewidomemu uczniowi okazjê, by coraz lepiej poznawa³ notacjê matematyczn¹. Zarówno s³abo widz¹cy, jak i niewidomi uczniowie o zainteresowaniach matematycznych powinni wiedzieæ, ¿e istnieje specjalny program komputerowy do edycji wzorów matematycznych pod nazw¹ TeX, który jest w pe³ni dostêpny dla osób niewidomych. Umo¿liwia on zapisanie na komputerze, a nastêpnie wydrukowanie zwyk³ym pismem nawet najbardziej skomplikowanych wyra¿eñ i wzorów