They seem to make lots of good flash cms templates that has animation and sound.

Upokorzenie smakuje tak samo w ustach każdego człowieka.

Wówczas odkrywa si walory zdrowotne i krajobrazowe Huculszczyzny. Ma ona znaczn ilo[ wód mineralnych, zdrowy górski klimat oraz bogat przyrod. Góry s malownicze, niektóre szczyty pa- 237 sma Czarnohory, z których najwy|sze maj ok. 2000 m, nie trac nawet w lecie pokrywy [nie|nej. Ni|sze partie pokryte s prastar puszcz i alpejskimi Bkami. Std te| Huculszczyzn okre[la si w wielu publikacjach mianem krainy  bajecznej". W cigu w. XIX nasila si ruch turystyczny, a Huculszczyzna i jej mieszkaDcy opisywani sa w reporta|ach i wspomnieniach z wycieczek i dBu|szych pobytów, publikowanych na Bamach takich czasopism jak  Wdrowiec",  KBosy",  Tygodnik Ilustrowany",  Przyjaciel Ludu",  Kurier Lwowski",  Gazeta Lwowska", a pózniej te|  Pamitnik Towarzystwa TatrzaDskiego" i  Wierchy". Do rozwoju turystyki i krajoznawstwa przyczynia si znacznie powstanie w latach siedemdziesitych oddziaBów Polskiego Towarzystwa TatrzaDskiego w KoBomyi i StanisBawowie. Rodzi si potrzeba drukowania przewodników po Huculszczyznie. Szczególne wzmo|enie ruchu turystycznego przypada na lata midzywojenne. W Karpaty wschodnie przybywa równie| coraz wicej chorych. [...] Od XIX w. rozpoczyna si te| intensywna eksploatacja bogactw naturalnych Huculszczyzny - lasów, zióB leczniczych, zródeB ropy naftowej, hepatytów, marmuru, wapnia, piaskowca i in. W ni|sze partie Karpat Wschodnich wdziera si kolej, w wy|sze kolejka wskotorowa. [...] W XX w. Huculi z konieczno[ci przestaj by tylko ludzmi przyrody i tradycji. Staj si oni równie| ludzmi historii. Przez Huculszczyzn przetaczaj si dwie wojny [wiatowe. Huculi uzyskuj [wiadomo[ obywatelsk, musz dokonywa kolejnych wyborów politycznych1. Przemiany warunków spoBecznych, politycznych, ekonomicznych, doprowadziBy do zaburzeD pewnych mechanizmów, które zawarte byBy w ludowej wizji [wiata i które gwarantowaBy jej trwanie. Kultura ludowa, cho nie byBa kultur caBkowicie izolowan i niezmienn, przyjmujc szereg elementów z zewntrz, czyniBa to jednak w specyficzny sposób. Po uprzedniej selekcji adoptowano te tre[ci, które nie byBy w stanie naruszy stabilno[ci ustalonego porzdku, a nastpnie, traktowano je jako obecne od zawsze. Jak zauwa|a Stefan Czarnowski, tradycjonalizm chBopski nie na tym polega, by wszystko, co jest w kulturze ludowej, odziedziczone zostaBo od prawieków, ale na tym. |e wszystkie elementy tej kultury, zarówno zupeBnie nowe, jak bardzo dawne, prezentuj si w jednej pBaszczyznie jako to, co  zawsze byBo", jako to, co  si zawsze robiBo", jako dobro przekazane, rzekomo odwieczne2. M.Brzezina, dz. cyt., s. 40-42. !S. Czarnowski, PodBo|e ruchu chBopskiego, [w:] DzieBa, t. II, 1956, s. 168