Upokorzenie smakuje tak samo w ustach każdego człowieka.
Totalizm nie tylko więc wyraźnie pokazuje, "co" należy czynić i "gdzie" należy podążać, ale także wyjaśnia "dlaczego", "skąd nam to wiadomo", "jakie są dowody, że owa droga jest poprawna", itp. Ci więc, którzy wybiorą, aby podążać jego drogą, mogą czynić tak z głębokim przekonaniem, ponieważ totalizm dokładnie im wyjaśnił, gdzie leży prawda, moralność, słuszność, szlachetność oraz dobro. Jako taki, totalizm daje ludzkości szansę na coraz lepszą przyszłość. Jeśli obecnie nie skorzystamy z drogi, jaką on nam oferuje, jedynym, co nas czeka, to coraz większa ciemność, coraz głębsze cierpienia oraz samozagłada na końcu obecnego błądzenia. Dajmy więc sobie samym nadzieję, poprzez przyjęcie pomocnej ręki jaką totalizm nam podaje! Rys. B1. Lokomotywa Blenkinsop'a zbudowana w 1811 roku. Jak powyższa ilustracja pokazuje, napęd tej lokomotywy uzyskiwany był poprzez koło zębate zahaczające za występy boczne na żelaznych szynach. Eksperci w owych czasach tak byli nawykli do myślenia w kategoriach działania napędu końskiego, że całkowicie odrzucili i wyśmiali ideę Hedley'a, aby napędzać pociąg za pośrednictwem gładkich kół stalowych toczących się po gładkich szynach. Wierzyli bowiem, że takie gładkie koła będą się ślizgały i obracały w miejscu, zaś lokomotywa nie będzie w stanie pociągnąć za sobą ciężkich wagonów. Stąd, gdyby William Hedley nie miał szczęścia znalezienia prywatnego finansowania dla swego rewolucyjnego wynalazku, prawdopodobnie do dziś lokomotywy ciągle używałyby rozwiązania napędowego podobnego do przedstawionego powyżej. Z kolei, gdyby to nastąpiło, wtedy być może również nasze dzisiejsze samochody biegałyby na mechanicznych nogach, jak konie. Dzięki uporowi i wytrwałości William'a Hedley'a, nasza cywilizacja wygrała tamtą batalię z pasożytniczymi ludźmi o ciasnych umysłach. Jednakże nikt nie wie, w jak wielu innych dziedzinach i przypadkach konserwatyzm zatriumfował, tak że "końskie rozwiązania" ciągle pozostają tam w mocy. Rozdział C. POZYCJA TOTALIZMU W KONTROWERSYJNYCH KWESTIACH MORALNYCH Motto tego rozdziału: "Wszystko może być użyte, nadużyte lub wypaczone, jednak fakt, że niektórzy ludzie mogą to nadużyć lub wypaczyć, wcale nie oznacza, że inni powinni zostać pozbawieni prawa, aby to używać." Totalizm odkrył, że patrząc na najróżniejsze sprawy z punktu widzenia działania praw moralnych, w ich świetle wiele dotychczasowych ustaleń i poglądów zaczyna być interpretowane w drastycznie odmienny sposób, niż było ono rozumiane dotychczas, nakazywane przez religie czy zalecane przez dzisiejszą naukę. Klasycznym przykładem takiej wysoce kontrowersyjnej sprawy jest działaniowe poświęcenie. Jeśli nie jest ono kompensowane uczuciowym dobrym uczynkiem, wówczas w świetle totalizmu jest ono kwalifikowane jako "totaliztyczny grzech" i powinno być eliminowane. Jednocześnie zaś wiadomo, że np. dla religii chrześcijańskiej, poświęcenie jest jednym z podstawowych dobrych uczynków, którego dokonywanie chrześcijaństwo promuje. W stosunku więc do takich spraw, jakie w oczach totalizmu wyglądają zupełnie odmiennie niż w świetle innych poglądów, istnieje wyraźna potrzeba, aby zaprezentować, jak one się mają w świetle naukowej wiedzy, jaką totalizm dotychczas zgromadził. Dla totaliztów, czyli dla ludzi, którzy praktykują totalizm, niniejszy rozdział jest uzupełnieniem poprzedniego rozdziału. Klaryfikuje on niektóre sprawy, które NIE są pierwszorzędnej wagi dla totalizmu, jednak które mogą powodować najróżniejsze wątpliwości, czy stanowić przedmiot nieporozumienia. Wszystkie poglądy, jakie zaprezentowane są w tym rozdziale, wynikają z dotychczasowego poziomu rozwoju totalizmu. Totalizm nie jest jednak dyscypliną, jaka już zatrzymała się w rozwoju. Niemal każdy dzień wnosi do niego nowe ustalenia. Stąd, jak w każdej dynamicznie rozwijającej się dyscyplinie, należy się liczyć z możliwością, że to, co w świetle obecnego poziomu poznawczego uzasadnione jest w sposób zaprezentowany w tym rozdziale, w świetle przyszłych odkryć totalizmu może wymagać przedefiniowania. We wszystkich więc sprawach omawianych w niniejszym podrozdziale, warto zachować zdrowy rozsądek i otwartą głowę oraz nie ustawać w dalszym ich dyskutowaniu z punktu widzenia najróżniejszych praw moralnych oraz ludzkich doświadczeń empirycznych. Tak jak to czynimy w innych sprawach, które totalizm rekomenduje, również i owe kontrowersyjne kwestie moralne powinniśmy realizować tylko, kiedy osiągniemy wewnętrzne przekonanie, że uzasadnienie totalizmu "dlaczego" jest dla nich przekonywujące i, że nie budzi ono żadnych naszych wewnętrznych ani logicznych zastrzeżeń. Istnieje całe mnóstwo kontrowersyjnych tematów, jakie bez ustanku napotykamy w naszym życiu, co do jakich czytelnik chciałby zapewne poznać oficjalne stanowisko totalizmu. Poszczególne podrozdziały, jakie teraz nastąpią, przedstawiają owo stanowisko totalizmu w najczęściej wyłaniających się z takich tematów. Nacisk w przytoczonych tutaj prezentacjach postawiony został na wyjaśnienie - "dlaczego" totalizm zajmuje dane stanowisko, jako że w totaliźmie wszystko wynika z mechanizmów wszechświata i stąd musi być logicznie uzasadnione działaniem praw moralnych. C1. Regularnie uprawiaj posty i głodówki oraz ochoczo akceptuj ból, wysiłek i niewygody Muszę się tutaj przyznać, że zawsze zastanawiałem się, dlaczego najróżniejsze religie promują ochotnicze poszczenie, samozadawane cierpienie, ascetyzm, niewygodę, itp